Perkhidmatan

  1. Pengumpulan analisa data dan laporan setiap bulan.
    • Laporan Insiden
    • Laporan PI/NIA/KPI (YBMK, KPK, Pengarah Hospital dan Jabatan/Unit)
    • Objektif Kualiti Jabatan / Unit )
  2. Menyediakan data dan Laporan untuk dihantar ke Jabatan Kesihatan Negeri, Negeri Sembilan (JKNNS).
    • Laporan Insiden setiap 3 bulan
    • Laporan PI/NIA/KPI (YBMK, KPK, Pengarah Hospital dan Jabatan/Unit)
  3. Fasilitator kepada projek-projek Quality Initiative Assurance (QIA) Jabatan/ Unit.
  4. Sekretariat kepada aktiviti-aktiviti kualiti termasuk Audit Klinikal
    • Persijilan ISO dan Akreditasi
    • Persijilan Hospital Rakan Bayi
  5. Pengurusan Aduan / Inquiry Pesakit Dalam.
  6. Mesyuarat
    • Mesyuarat Insiden setiap 3 bulan
    • Mesyuarat QA setiap 6 bulan
    • Mesyuarat Sekretariat ISO / Akreditasi
  7. Taklimat Kesedaran Incident Reporting peringkat Hospital.
  8. Kursus dan Latihan Peringkat Negeri anjuran bersama Jabatan Kesihatan Negeri, Negeri Sembilan. Yang telah dilaksanakan:
    • Root Cause Analysis (RCA)
    • Failure Mode Effect Analysis (FMEA)
    • Quality Assurance (QA) / Hospital Specific Approach (HSA)